A kezdetek
2003 szeptember
Kárpát u. 49-53.
Egy ködös délután két berzsenyis matektanár beszélget az 5-ös szertárban. Előttük félig megoldott Kömal-feladatok, kezükben kávéscsésze. A tapasztaltabb, Urbán János, váratlan fordulattal a lényegre tér:
- István, csinálni kellene egy berzsenyis matektábort, nem gondolod?
- Legyen...
2004 április
InterCity Szeged - Budapest
A specmatos továbbképzésről hazatérőben megszületnek a tábor körvonalai.
Miért kell nekünk matektábor?
Mert néhány őrült szeretné. Mert különböző évfolyamok diákjai ismerhetnék meg egymást és tanulhatnának egymástól (és tanáraiktól). (Nem csak a saját tanáraiktól.) A matematika gyönyörű. A táborban közreműködő tanárok szellemileg/szakmailag megújulhatnak. Teret adhat a kötetlen, önmagáért való matematikai tevékenysének. (Nincsenek jegyek, nincsen verseny, nincsen (kötelező) házifeladat.) Megerősítheti a tagozatos tudatot. (Matekosnak, fizikásnak lenni jó.) A táborban tartott foglalkozások segíthetik a versenyekre való felkészülést. A táborban kialakulhat diákok és tanárok alkotó, együttműködésre képes közössége.
Hogyan működhet egy matektábor?
A tábor 3-4 nap (szerdától-szombatig), valamikor ősz közepén. A helyek száma korlátozott. Három csoportban (7-8., 9-10., 11-12. évfolyam) elmélkednek diákjaink matematikai kérdésekről. A csoportokban három délelőtt, kb. kétszer másfél órában, egy-egy téma részletes feldolgozására kerül sor. A délutánok és esték programja kötetlenebb. (Kirándulás, sport, játékdélután, vetélkedők, vendégelőadók...)